mercredi 5 janvier 2011

De ce barbatii poarta camasi bleu la birou?



In ultimii ani, m-am intrebat adesea de ce majoritatea colegilor mei de birou poarta (aproape) zilnic camasi bleu ciel. Aseara cred ca am gasit un raspuns in cartea lui Michel Pastoureau - "Les couleurs de nos souvenirs". El citeaza din pledoaria directorului unui celebru colegiu de baieti urmatoarele: "Le bleu ciel associé au bleu marine forme avec lui un couple de couleurs qui éloigne l'élève pensionnaire des mauvaise pensées". In 1934, parintele cu pricina era deci convins ca o uniforma care asociaza o camasa bleu deschis unui pantalon bleumarin reprezinta o garantie ca tanarul colegian nu va avea ganduri nepotrivite...
Ma intreb eu acum: cine alegele faimoasele camasi bleu - barbatii care astfel se simt la adapost de ispita sau femeile care le cumpara, le spala si le calca sperand sa isi securizeze in acest mod casnicia? Si mai am o intrebare, care ma preocupa si mai mult inca: Michel Pastoureau spune ca fraza respectiva ii facea sa jubileze pe tatal sau si prietenii suprarealisti. Cum o fi aratand un grup de suprarealisti? Eu imi imaginez figuri alungite imbracate in mantii de aurori boreale.
M-am distrat putin astazi numarand cate camasi bleu trec pe culoarul din fata biroului meu. Nici urma, insa, de suprarealisti.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire